Sixt Latvija apgrozījums pērn palielinājies par 25%, sasniedzot 10,2 miljonus eiro

Finanšu rezultāti 2015 | Sixt auto noma un līzings

Rīga, 2015. gada 15. jūlijs. Klientu piesaiste un darbs pie jaunu pakalpojumu ieviešanas uzņēmumam Sixt 2014. gadā nodrošinājis biznesa izaugsmi Latvijā un Baltijā kopumā, kļūstot par vadošo auto nomas pakalpojumu sniedzēju. Sixt Latvija apgrozījums 2014. gadā sasniedza 10,2 miljonus eiro, kas ir par 25% vairāk, salīdzinot ar 2013. gadu. Savukārt, Sixt konsolidētais apgrozījums Baltijā ir 12,5 miljoni eiro, uzrādot 29% pieaugumu. Grupas uzņēmumu konsolidētā peļņa ir 402 tūkstoši eiro.

Arnis Jaudzems, Sixt vadītājs Baltijas valstīs: “Sixt kā uzņēmumu raksturo kvalitatīvs un uz klientiem vērsts serviss, jaunas automašīnas un inovācijas. Pagājušajā gadā esam aktīvi strādājuši pie tā, lai nodrošinātu augstu klientu apkalpošanas līmeni, kā arī piedāvātu jaunus pakalpojumus. Esam būtiski paplašinājuši Sixt sniegto pakalpojumu pieejamību visā Latvijā, kā arī atvēruši jaunus  auto nomas birojus Baltijā. Aizvadītā gada nogalē kļuvām par pirmo starptautisko auto nomu Latvijā, kas piedāvāja nomāt elektroauto, piedāvājot VW e-UP un BMW i3 elektroauto. Vērojot klientu paradumus un vēlmes, meklējam iespējas visus mūsu piedāvātos pakalpojumus padarīt klientiem ērtākus un pieejamākus. Esam strādājuši arī pie uzņēmuma sadarbības ar vadošajiem tūrisma nozares spēlētājiem Latvijā – airBaltic, Radisson BLU viesnīcu tīklu, LiveRiga un citiem, lai darbotos kā atbalsts tūrisma attīstībā. Pavisam nesen esam uzsākuši sadarbību arī ar mazumtirdzniecības tīklu Narvesen, piedāvājot velo cienītājiem papildu iespējas Sixt velosipēdu nomāšanai”.

Sixt auto noma (SIA Transporent auto noma). Pērn Sixt īstermiņa auto nomas apgrozījums Latvijā ir pieaudzis par 47%, sasniedzot 1,43 miljonus eiro. Sixt Latvijā mēnesī vidēji iznomā vairāk kā 500 automašīnas. Visbiežāk automašīnas nomā klienti no Vācijas, Krievijas, ASV, Lielbritānijas, Skandināvijas, kā arī lielu īpatsvaru sastāda vietējie klienti. Aktīvāko auto nomas klientu vidējais vecums ir 35 gadi, un biežākais auto nomas mērķis ir ceļošana vai biznesa vajadzības. Atkārtoti auto nomas pakalpojumus izvēlas veikt 65% klientu. Savukārt, par biežākajiem ārzemju galamērķiem klienti izvēlas Vāciju, Itāliju un Spāniju. Visbiežāk klienti auto nomas pakalpojumus izvēlas pieteikt ar interneta starpniecību.

Sixt leasing (SIA Transporent). 2014. gadā Sixt leasing Latvijā apgrozījums pieaudzis par 22%, sasniedzot 8.74 miljonu eiro, savukārt, kopējais apkalpoto auto skaits ir audzis par 10% vai 200 vienībām, sasniedzot vairāk kā 2150 automobiļus. Uzņēmuma finanšu rezultāti ļauj secināt, ka Latvijā aizvien populārāks kļūst pilna servisa auto līzings – tā priekšrocības novērtē daudzi Latvijas un Baltijas mēroga uzņēmumi, veidojot savu autoparku. Pērn 20% no jauno auto tirgus jeb 3 tūkstoši jauno auto ir reģistrētas pilna servisa auto līzingā vai kā nomas automašīnas. No tām Sixt daļa ir 550 automašīnas, kas ierindo uzņēmumu starp lielākajiem auto pircējiem Latvijā. Galvenie faktori, kas mudina uzņēmumus izmantot pilna servisa auto līzingu jeb ilgtermiņa auto nomu, ir vēlme koncentrēties uz savu pamatbiznesu un jautājumus, kas nav saistīti ar to, nodot ārpakalpojuma sniedzējam. Tāpat svarīga ir iespēja optimizēt izmaksas, kā arī tas, ka kopā ar auto līzinga maksājumiem, ir iespēja norēķināties arī par automašīnas lietošanu un uzturēšanu saistītajiem izdevumiem, saņemot par tiem vienu rēķinu mēnesī. Nomas maksa ir nemainīga visā auto nomas termiņa laikā, kas atvieglo uzņēmuma budžeta plānošanu un kontroli.

Sixt auto nomas un pilna servisa auto līzinga izaugsme vērojama visā Baltijā. Sixt Igaunijā apgrozījums sasniedza 954 tūkstošus eiro, kas ir par 113% vairāk kā 2013. gadā; peļņa pēc nodokļu nomaksas - 51 tūkstotis eiro, Sixt Lietuvā apgrozījums pieaudzis par 14%, sasniedzot 2,1 miljonu eiro; peļņa pēc nodokļu nomaksas - 12 tūkstoši eiro. Sixt konsolidētais apgrozījums Baltijā ir 12,5 miljoni eiro, uzrādot 29% pieaugumu. Grupas uzņēmumu konsolidētā peļņa ir 402 tūkstoši eiro.

Sixt Baltijā 2015. gada mērķi paredz uzlabot un nostiprināt uzņēmuma pozīciju tirgū, paplašināt partneru tīklu, tādējādi nodrošinot augstāku pakalpojuma pieejamību, kā arī attīstīt Sixt kā globāla zīmola vērtību un atpazīstamību Baltijas tirgū.